Tijdens de
periode van aanmelding tot uitlevering ondersteund CB Online u met het
actueel en correct houden van u gegevens van u titel. Dat kan door een
melding in het tabblad assortiment -> raadplegen en onderhouden of door
de e-mail die u ontvangt indien een titel is aangeleverd bij CB.

Een overzicht van de belangrijkste meldingen die u tijdens de perioden van
aanmelding tot uitlevering bij een titel krijgt te zien.
In onderstaand overzicht zijn alle meldingen op genomen en de aanbevolen
handelingen bij de meldingen.
“Titel verschijnt binnen twee weken. Wilt u controleren of de (aanbiedings)orders
zijn ingediend. Als de verschijningsdatum niet klopt, wilt u dan de datum
aanpassen?”
- Deze
melding verschijnt twee weken voor de verwachte verschijningsdatum.
- Als alle
orders zijn ingediend, kunt u via ‘wijzigen’ de indicatie ‘Alle
beschikbare
orders ingediend?’ aanvinken. Dan verdwijnt de melding.
- Indien u
‘Alle beschikbare orders ingediend’ niet aanvinkt blijft deze
melding tot
één week voor het verschijnen van de titel zichtbaar.
“Titel
verschijnt binnen één week. Wilt u, na controle van prijs, BTW en
boeksoort, de titel accorderen voor vrijgave?”
- Deze
melding verschijnt één week voor de verwachte verschijningsdatum als
u nog geen akkoord heeft geven voor de vrijgave.
- Via
‘wijzigen’ kunt u onder ‘planning/vrijgave’ aangeven of de
bruto verkoopprijs, BTW en boeksoort akkoord zijn. Is dat het geval,
dan kunt u ‘Akkoord voor vrijgave’ aanvinken.
- Heeft u de
titel ‘akkoord voor vrijgave’ gegeven, dan hoeft u op de dag van
inslag de titel niet meer vrij te geven.
Geeft
u nog geen akkoord voor vrijgave, dan blijft de melding staan. De melding
verdwijnt pas als een andere melding van toepassing is.
“<ontvangstdatum> <aantal> exemplaren voorraad
ontvangen. Wilt u, na controle van prijs, BTW en boeksoort, de titel
accorderen voor vrijgave?”
- Zodra CB de
voorraad heeft ontvangen, verschijnt bovenstaande melding in CB Online.
U krijgt dan ook een ontvangstmailtje.
- Gaat u
akkoord met de vrijgave, dan kunt u via ‘wijzigen’ ‘Akkoord voor
vrijgave’ aanvinken (onder het kopje planning/vrijgave).
“<ontvangst>
voorraad ontvangen. CB heeft de voorraad te laat ontvangen. Neem contact
op met uw accountgroep voor een nieuwe verschijningsdatum.”
- Zodra CB de
voorraad van een geplande titel heeft ontvangen, verschijnt
bovenstaande melding in CB-Online. U krijgt dan ook een ontvangst
mailtje.
- Als
geplande titels te laat worden aangeleverd, kunt u contact opnemen met
uw accountgroep.
“<ontvangst>
voorraad ontvangen. CB heeft de voorraad te laat ontvangen. Neem contact
op met uw accountgroep voor een nieuwe verschijningsdatum. Wilt u, na
controle van prijs, BTW en boeksoort, de titel accorderen voor
vrijgave?”
- Zodra de
voorraad van een geplande titel ontvangen is, verschijnt in CB-Online
bovenstaande melding. U krijgt dan ook een ontvangst mailtje.
- Als de
titels te laat worden aangeleverd, kunt u aan uw accountgroep een
nieuwe verschijningsdatum doorgegeven.
- Is de
vrijgave wél akkoord, dan kunt u via ‘wijzigen’ ‘Akkoord voor
vrijgave’ aanvinken (onder het kopje planning/vrijgave).
"
Ingeslagen titel kan niet worden vrijgegeven. Prijs, BTW en
boeksoort zijn niet geaccordeerd voor vrijgave.”
- Als u een
titel nog niet heeft vrijgegeven, blijft bovenstaande melding in CB-Online staan.
- Deze
melding verdwijnt na 2 maanden als u geen wijziging door geeft. De
titel wordt niet uitgeleverd.
“Verschenen
titel zonder voorraad. Wilt u het stadium levenscyclus wijzigen in
‘Herdruk’ of ‘Uitverkocht’?”
- Deze
melding verschijnt als er geen voorraad meer aanwezig is en het
stadium levenscyclus op ‘Verschenen’ staat.
- U kunt het
stadium levenscyclus wijzigen in ‘Herdruk’ of ‘Uitverkocht’.
- Kiest u
voor stadium levenscyclus Herdruk, dan bent u verplicht om de
verwachte verschijningsdatum in te vullen.
- Kiest u
voor stadium levenscyclus Uitverkocht, dan verschijnt indien van
toepassing de waarschuwing: “Alle in nota regels, ingediend door de
afnemers, worden opgeheven. Weet u zeker dat u het stadium
levenscyclus wilt wijzigen in ‘Uitverkocht’?”
"<inslagdatum>
<aantal> exemplaren ingeslagen. Stadium levenscyclus is <H/U/T>.
Klopt het stadium levenscyclus?”
- Als CB
exemplaren inslaat en het stadium levenscyclus is Herdruk,Uitverkocht
of Teruggetrokken, dan krijgt u in CB Online bovenstaande melding.
- Indien van
toepassing kunt u via 'wijzigen' onder het kopje commerciële gegevens
het 'stadium levenscyclus'wijzigen.
- Deze
melding blijft 7 dagen staan.
“Verwachte
verschijningsdatum is verlopen. Wilt u de datum aanpassen?”
- Om de
boekhandel de juiste verschijningsdatum te kunnen verstrekken, is het
van groot belang dat u uw gegevens goed onderhoudt.
- Als de
‘verwachte verschijningsdatum’ is aangebroken, dan verschijnt een
melding in CB Online.
- Deze
melding blijft te zien , totdat de verwachte verschijningsdatum is
aangepast. U kunt in tussentijd ook geen andere wijzigingen van deze
titel naar het CB versturen.
“<aantal>
exemplaren van de voorraad geblokkeerd voor eigenaar.”
- Bovenstaande
melding krijgt u als exemplaren van een titel geblokkeerd staan voor
de eigenaar.
- U krijgt de
melding om te voorkomen dat artikelen onbedoeld geblokkeerd blijven en
bestellingen van boekhandelaren niet kunnen worden uitgeleverd.
|